E-commerce, verzendingen belangrijker dan je denkt 

Er vinden momenteel in elke sector veel ontwikkelingen plaats. Dit gebeurt niet alleen bij de horeca en kledingwinkels, maar ook bij online bedrijven. Doordat er vanwege de coronamaatregelen minder offline en meer online gekocht wordt door de consument, kiezen steeds meer bedrijven en organisaties ervoor om online hun producten of services aan te bieden. Door deze ontwikkeling komen er meer en meer bedrijven die gebruik maken van e-commerce. Bij e-commerce zijn er diverse factoren waar je als bedrijf op moet letten en focussen. Hierdoor kan je een succesvolle onderneming worden die ook online stevig in de schoenen zal staan. Om deze reden moet je een paar zaken goed in het achterhoofd houden, zodat je als beginnend ondernemer sterk kan starten en als bestaand bedrijf kan blijven groeien. 

 

De consument voorop

Het middelpunt van het bedrijf moet daarvoor de consument worden. Bij e-commerce bedrijven wordt vaak te snel gefocust op het product. Uiteraard is jouw product hetgeen wat je levert aan de consument, maar het belangrijkste is dat de consument op een bepaalde manier wordt geholpen met jouw product. Het probleem dat jouw product direct of indirect oplost is hiervoor erg belangrijk. Door dit uit te lichten aan de consument, voelt de consument zich niet gedwongen om het product te kopen. In tegendeel, de consument zal hierdoor het gevoel krijgen dat zij het product nodig hebben en daardoor moeten aanschaffen. Op die manier draai je het proces om, wat jou als ondernemer een voordeel zal geven zonder dat de consument dit door zal hebben. Zolang de consument centraal blijft staan en jouw product continu gewaardeerd wordt, zal jouw onderneming ook gezond blijven. 

 

Juiste levering

Als de consument het belangrijkste onderdeel bij jouw product is, is het tevens noodzakelijk om een goede manier van levering aan te bieden. Uiteraard staat jouw product centraal in het bedrijfsproces, maar het is net zo belangrijk dat dit product heel en op de juiste manier aankomt bij de levering van de consument. Om hiervoor te zorgen is het niet alleen belangrijk dat er een snelle en juiste levertijd gehanteerd wordt, maar ook moet de manier van leveren bij het product passen. Als jouw product bijvoorbeeld door de brievenbus zou kunnen passen maar een beetje fragiel is, is het aan te raden om te kiezen voor luchtkussen enveloppen. Door de stevige binnenkant zal jouw product op de juiste manier bij de consument geleverd worden. Zonder schade leveren scheelt jou als bedrijf een hoop retourzendingen, wat direct onnodige kosten scheelt.

 

 

Geef een reactie